Andra Thailandsinlagget.

Maya har anlant!
Eftersom var forsta kvall har i Aonang blev livlig och med massa drinkar sa var vi ju tvugna att valkomna Maya pa samma satt. Aven fast vi sa att vi INTE skulle dricka for mycket, man vad gor man inte?!
Buckets efter buckts trillade in och Maya var lite missnojd med sina sma "Pink Ladies" sa vi var snalla och bestallde in en hel hink. Hon var mer an nojd.

Vi har hittat varldens basta bar, en reggeabar med mycket skoningar, lite allt for skona mellan varven. Agaren kallas for "Mr Long" och ser ut som en liten priat och ar sinnes trevlig. Han lar oss Thailanska och bjuder pa hemgjord tequila.

Idag tog vi en longtail bat till Railey Beach. Helt underbart. Dessa vita strander och kristallblaa vatten, helt fortrollande. Det masta upplevas!

Vi har ocksa hunnit med bodyscrubbing, massage och sinnes god mat.

Annars tar vi det ratt lugnt.
Vi bor kvar i vart rum, unnar oss en del mellanmal, dricker en och annan kopp kaffe, flyter runt i vattnet och bara njuter tillfullo av att fa vara har och leva som prinsessor.

Jag vet inte hur jag hade overlevt den har vintern utan denna resa. Jag kanner mig levande och forstar nu modan av allt jobbslit. Hardanefter ska jag spara spara och spara sa man kan aka hit hela tiden.
For det har ar verkligen livet!

Forsta Thailandsinlagget.

Jag ska borja med att saga att det dar med backpackingen gar sa dar. Sedan vi kom hit har vi kort en liten poanglista mellan oss-Thailand. Till en borjan sag det morkt ut for var del men vi kommer mer och mer ikapp och poangstallingen just nu ar 5-6 till oss!

Vid fyratiden i mandags landade vi pa Krabi flygplats (Thailansk tid) och tog en taxi till Krabi Town, dar vi bokat forsta natten. In med vaskorna och snabbt ut igen for att njuta av solnedgang och semesterns forsta Singha! Jag fick nypa mig i armen nagra ganger da allt kandens sinnes overkligt, men har var vi.

Vi bodde pa ett hotell som hette "City Hotel", absolut okej! Ca 50 kr natten, rent och frascht.
Tisdagen borjade tidigt och vi gick upp, drack en kaffe och tog lokalbussen till Aonang. Det var har var backpacking-budget spack lite, forsta dagen. Vi bokade ett hotell, Lucky Star, for 150 kr/pers och det overskred var planerade budget rejalt. Men air conditioner pa rummet och badkar i badrummet kunde vi inte saga nej till- en natt var ju helt okej?!

Ner till stranden och i en longtail bat akte vi den lilla biten till Phranang Beach och spenderade den forsta dagen dar. Helt sinnes underbart!

Dags for middag och kvallen slutade med tva berusade ogon, som somnade nar solen var pa vag upp. Med alldeles for mycket Mekhong-cola och hemgjort tequila fick vi en hel kareokebar med medelalderspar att twista till gryningen. Nar grabbsallskapet borjar battla pa dansgolvet vinner tjejsidan nar jag bli utmanad till en splitt dar det gick ut pa att ga ner och ta ett shotglas utan att anvanda handerna. HMK!

Sinnesstammingen var inte helt okej nar vi idag vaknade av att klockan ringde och det var dags att dra pa sig ryggsackarna och lamna ac'n for att forflytta oss, helt otroligt narmare stranden, till ett enklare boende. Sa nu bor vi endast for 50 kr/natten. Rummet bestar av tva stora sangar, gemensam toalett och balkong. Jag ar forvanad over att det faktiskt ar sa rent och fint i den har boendeprisklassen, verkligen vart!

Kvallen har varit lugn och med mycket god mat. Nu ska vi dra oss innat for att vakna pigga och beachsugna